fredag 13 januari 2012

det kom något emellan...

...vi blev ju flera! Här är Einar när han var bara någon vecka gammal. Nu börjar rutinerna sätta sig när han är drygt en månad, så snart ska jag kunna komma igång igen med bloggandet. För jag har ju massor att berätta om: mitt löv till jubileumsutställningen på Liljevalchs konsthall i sommar, nätverket Sjutton har egen utställning i sommar och sen alla trevliga medeltida utflykter med familjen. Sen är det ju allt som redan har hänt förutom bebisleveransen, bla investeringen i en fin kamera (jag skryter om den senare och kommer säkert be om fototips) och brickvävningskursen i november som var superkul. Det blir dessutom fortsättning på kursen i februari, det ser jag fram emot.
Sist men inte minst så är det så att jag av en kär bloggkollega, Ida blev belönad med en utmärkelse! Det är något som heter the Duchie award. Jag är ödmjukt tacksam och ber att få återkomma till det i mitt nästa inlägg.
Så väl mött igen kära läsare!



Something got in the way... we got some more company! This is Einar, when he's just a week old. Now when we're getting some routines after a month I will soon be able to get back on track with the blog. Because I've got loads to tell you about: my leaf to the exhibition at Liljevalchs (to celebrate the 100 year anniversary of the National Association of Swedish Handicraft Societies) me and my fellow craftsladies in the network Sjutton will have our own exhibition this summer and of course all our medieval trips with the family. Some things I will go back to share with you is the tablet weaving course I attended in November. It was great fun and it will be followed by a part two during February. I am so looking forward to that. And I bought myself a fantastic camera, I'll brag about it later on and perhaps ask for some advice about photography.
At last but not least, I was awarded with the Duchie award by my dear blog-colleague Ida! I'm humble and greatful and I will get back to that in my next post.
So welcome back to share my world, dear readers!

1 kommentar:

  1. Det var väl skönt att höra att du är igång igen med slöjdande.Hoppas du kan visa lite bandväv när du kommer hem.

    SvaraRadera