söndag 4 mars 2012

Färdigt löv och lite innan

Här är mitt färdiga löv till utställningen på Liljevalchs. Är inte helt bekväm för jag har en känsla av att vissa band kommer slacka efterhand. Så blir det när man gör lite i sista minuten... igen...
Och som alltid när man ser alla andras ursnygga löv sjunker hjärtat en liten bit. (läs: varför kom jag inte på det där? Det blev ju jättebra!) Men det känns ju samtidigt bra att få vara i sånt flott sällskap. hoppas mitt löv, nr 2000 trivs fint med de andra på utställningen!
Först måste man hälla ut alla material man vill hålla på med...

...sen backa lite och klura.
Sen satte jag igång. efter en del virr-varr-virande insåg jag det trevliga med struktur och började väva.
Här är det färdiga lövet.

Detalj. Alla banden är lite olika; präktiga, skira, glittriga, reflex, smala, glansiga...
Precis som det är lite olika vid olika tider i livet.

Här syns också att jag virat stommen med trasor och man anar
knapparna som jag skarvat ihop banden med, längst till vänster.
This is my leaf, ready for the exhibition at Liljevalchs this summer. I really hope that the ribbons don't stretch to much, because then it will look all sad.
My leaf is a kind of a life pattern, so I chose different ribbons, to suggest that there is a lot of changes going on in it. They are thin, reflecting, broad, neat an so on. It was nice to weave with them and it gave me a whole bunch of spin off ideas! As usual, may I add.


På återseende! See you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar