fredag 3 augusti 2012

Packning

Hej till er som ska träffa mig i Visby nån gång under kommande medeltidsvecka! Jag ser mycket fram emot att vara där, hålla workshop och att träffa folk, både helt nya bekantskaper och gamla kära. Visserligen kommer det att saknas en bunt också, men vi får åtgärda det på annan tid och plats, eller hur? Bara tanken på ön påminner mig ju om farfars gamla ordspråk igen:
"Vatten är ett farligt gift
som omger hela Visby stift"

Och vet ni, det finns kanske någon plats kvar på min guldbroderiprovsmakning! (Älskar svenska språket, sammansatta ord kan bli så sjukt långa men fortfarande helt funktionella!) Skynda er in på Kapitelhusgårdens hemsida så hittar ni både min och andras workshops och föreläsningar. Mest ledsen är jag att medeltida anfanger ligger samtidigt som min kurs, men det går kanske fler tåg.

Här tänkte jag nu dela med mig av en liten bild på vad jag packar ner i materialsatsen till de guldbroderande deltagarna. På onsdag förmiddag ska de små paketen öppnas. Ursäkta mobilkamerakvaliteten.



Japanguld och -silver, pärlor och lite silke. Kom och brodera med mig i Visby!

Hello all of you medievalists heading for Visby! We'll soon meet and in case you've missed it, I'm holding a workshop at Kapitelhusgården on Wednesday, it's goldwork time, folks. And there is still a few vacancies if you would like to join.
I hope to meet old and new friends, even if I know some dear ones that will be left on the main land. And of course, this reminds me again about the versatile saying from my grandfather:
"Water is a dangerous poison

that surrounds all of the Diocese of Visby"

Now back to do some serious packing.

Nu återgår jag till kolossalpackningen och tillklippningen och trådfästningen och prylletningen och...
Ses i Visby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar