onsdag 7 november 2012

Minnen och mod

Var har du varit i hela mitt liv? Kanske har ni undrat, kanske inte. Nu är jag tillbaka igen. För att bevisa att jag lever, eller åtminstone levde i augusti så får ni ett par små bilder. En förevigande mina Visbyfynd och en med hättan käckt på svaj från vårt korta men oh så trevliga besök i Penningby. Jag hoppas mycket på nästa säsong och är säker på att både trettioåringen Medeltidsveckan i Visby samt det alldeles nya evenemanget Penningby historiska dagar kommer leverera fina minnen. Ganska troligt blir det även småbarnsjakt, lite försenad matlagningsglöd var och varannan dag och en släng av pest också, men jag väljer att se fram emot det fina jag kommer få vara med om. Jag har också gjort något mycket modigt denna vecka, men det får jag återkomma till. Så fortsätt läsa!


Mina materiella fynd från Visby.

Vi rör oss i Penningby, jag och Einar.

Memories and bravery.

This is just a remembrance of my existence  Here's two pics from late summer, the upper showing my shopping in Visby at the Medieval week and the lower me and my youngest son at Penningby historical days. Those two events gives me much hope about loads of fun and good memories about next season. I'm trying to oust the thought of plague, late dinners and lost children in crowded markets even though I'm fully aware they're gonna be a part of it.
But next year Visby will be celebrating their 30th anniversary (huzzah!) and Penningby will show if they survive to live a second year, I sure hope they both succeed! 
And this week I've done something very brave. More of it in coming posts! Keep on reading, ya'all! 

Ha det så fint! Have it great!
/fiaLi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar