onsdag 23 maj 2012

Rebus

En vår med så väldigt många saker på schemat, så bloggandet har blivit sorgligt eftersatt. Jag verkar trivas med att spara jobb in i det sista, men denna vårvinter fick jag oväntat god hjälp av femtielva sjukor. Inte mer sånt! Jag har två workshops att förbereda, en utställning att bli klar till och en bunt ungar som kräver omsorg. Mer om det snart.

Men här ska ni få se några bilder från en av vårens höjdpunkter, riddarspelen på Ekenäs slott. I år firade de 20-årsjubileum, vilket kanske borde avspeglas i bildmaterialet lite. Men jag är bara en enkel bonde i Uppbådet, tillika ammande mor, så lägret var min fasta punkt i år.

Så här kommer en slags bildrebus, varsågoda!

Innan det börjar måste man dit och bygga ...

När det väl är igång brukar vi hänga i lägret och ...

och ... något gott.

Många är inne på det här med ...

Här har de tagit en ...

OMMS har en snygg ...

...men det har ju vårt ... också.

Hej då Ekenäs och medeltiden, vi ses igen nästa år!

A bunch of pics from this years first event, Ekenäs castle was celebrating their 20th anniversary of medeival tournaments and market. Since I'm but a simple peasant and nursing as well, I mostly hung out at our camp.Which you can see by the very non-activity I've captured. I should bee ashamed, but I just simply haven't got the time for it.
Good bye, medieval times at Ekenäs, see you all next year. Hopefully with some more exciting pictures.

Det vackra slottet i kvällsol. The beautiful castle in the evening sun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar